Skjønnhetstips

Strålende hud etter trening

 

Yoga, svømming, gruppetrening eller håndball … Trening har ekstremt positive virkninger på både kropp og sinn – men også på huden. Vi har en tendens til å glemme det, men det øverste laget av huden (epidermis) er et utrolig elimineringsorgan som renser kroppen for toksider og som renser porene for urenheter. For å forbedre effekten som trening har på huden, er det noen enkle trinn som sikrer en strålende og sunn epidermis.

Slik går du fram

Når du har dusjet etter trening, er det tid for å pleie huden. Under trening mister huden vann og en viss mengde essensielle mineraler. Det er derfor viktig å påfylle huden med det som den har bruk for.

Det første steget er å rense huden med et mildt pleieprodukt som er tilpasset din hudtype (la skrubben vente til i morgen, huden din har allerede vært igjennom mye).

Spray deretter ansiktet med Avène Termalkildevann og masser huden lett med fingerspissene, før du tørker av resterende vann med en serviett. Dette bidrar til å gjøre huden mer spenstig og fjerner samtidig også resterende svette og urenheter samt beroliger eventuelle irritasjoner i huden.

Så er det tid for fukt. Velg en vannbasert gel-krem, slik som Hydrance Aqua-gel, som du kan ha på hele natten slik at du våkner opp til en myk og smidig hud om morgenen.

Drikk vann

Etter trening er ikke kroppens vannbalanse synkronisert. Som en følge av dette, er huden tørst, både under og etter trening. Hva kan man gjøre med det?

Svaret er veldig enkelt: Drikk vann. Visste du at man trenger 1,7 liter vann i løpet av en dag for å holde seg hydrert? Jo mer aktiv du er, jo mer vann bør du drikke.

Trening har ekstremt positive virkninger på både kropp og sinn – men også på huden.

LES OGSÅ

  • Facebook
  • Instagram

Pierre Fabre Dermo-Cosmétique Nordic - Lilleakerveien 8, 0283 Oslo - Tlf. +47 23896961 - Telefaks +47 23896971

Avène fåes kun på apotek