Innhold

Vår forpliktelse for å forebygge kreft

av_solaires_cancer-peau_engagement_european skin-cancer-foundation_1x1 473x473

Hudkreft: et ekte folkehelseproblem

Overdreven soleksponering fra barndommen av er nå en velkjent årsak til økningen i forekomsten av hudkreft, enten det er melanom eller karsinom. Opplysning i fotobeskyttelse fra tidlig alder er derfor ekstremt viktig. Eau Thermale Avène Laboratories har forutsett disse kravene takket være deres langvarige engasjement på dette feltet og deres ekspertise innen solpleie. Avene-solpleieserien har vist seg å gi trygg beskyttelse mot solen og bidra til å forhindre solskader.

 

Å beskytte huden din mot solen

Vårt samarbeid med European Skin Cancer Foundation

European Skin Cancer Foundation er en forening opprettet i 2008 av professor Stockfleth som har som mål å lære opp og utdanne hudleger om ikke-melanom hudkreft og øke bevisstheten, informere og forebygge gjennom programmer for lærere, foreldre og elever. Siden 2013 har Eau Thermale Avène vært involvert i et eksklusivt, langvarig partnerskap med European Skin Cancer Foundation og støtter dens aksjoner i kampen mot hudkreft, basert på to hovedakser:

Forebygging Gjennom utdanningsoppdrag i skoler og barnehager advarer SunPass pedagogiske verktøy og informative brosjyrer publikum om de skadelige effektene av solen og gode vaner å ta i bruk fra en tidlig alder.

Opplæring Gjennom opplæring av leger og hudleger i hudkreftscreening, diagnose og behandling med støtte fra alle europeiske Eau Thermale Avène-datterselskaper.

Eau Thermale Avènes partnerskap med Euromelanoma

Eau Thermale Avène sponser også Euromelanoma, en forening som har som mål å fremme og dele informasjon om forebygging, tidlig diagnose og behandling av hudkreft. Siden etableringen i 1999 i Belgia, har Euromelanoma vokst til et punkt hvor den nå opererer i ikke mindre enn 39 land. Denne foreningen drives av et nettverk av europeiske hudleger ledet av Véronique Del Marmol. Alle initiativene er rettet mot 3 nøkkelpublikum: allmennheten, det vitenskapelige miljøet og europeiske og nasjonale beslutningstakere.

  • For publikum, gjennom Euromelanoma-nettstedet og en årlig offentlig bevisstgjøringskampanje, fremmer Euromelanoma forståelse av hudkreft, forebygging, tidlig oppdagelse og behandling. Denne aktiviteten kulminerer i offentlige screeninger på en årlig melanomscreeningsdag. Per dags dato har mer enn 600 000 mennesker mottatt gratis hudtester.
  • For hudleger og det bredere helsevesenet deler Euromelanoma regelmessig kunnskap og beste praksis gjennom vitenskapelige publikasjoner for å forbedre behandlingen av hudkreftpasienter.
  • For myndigheter organiserer Euromelanoma spesielle arrangementer for å sikre at behandling av hudkreft er fullt anerkjent og støttet i helsesystemer og retningslinjer. 

Eau Thermale Avène deltar i utformingen av de årlige Euromelanoma-kampanjene og oppfordrer datterselskapene til å delta for å skape sunn konkurranse mellom land og dele lokale initiativer. I Bulgaria i 2019 kjørte for eksempel datterselskapet ETA og Euromelanoma en bevisstgjøringskampanje for hudkreft med farmasistudenter i Varnas gater. Initiativet ble mye omtalt i lokalpressen. 

 

Back to top